Ціна моди або чому СЕКОНД-ХЕНД врятує планету

 

Захист навколишнього середовища, проблеми екології, забруднення світового океану – ці та інші проблеми в останні роки на слуху у кожного. Але звичайна людина в круговерті життєвих подій рідко замислюється над тим, що перераховані питання, насправді, стосуються і її теж, причому в самий безпосередній спосіб.

Усі люди носять одяг – дорогий чи дешевий, з останніх модних колекцій чи куплений на розпродажі, натуральний або синтетичний. Від цього нікуди не дітися, але мало хто знає, яку ціну платить людство за можливість купити раз в сезон кілька нових пар гламурних джинсів.

Документальний фільм «RiverBlue» розкриває справжню ціну моди

У 2016 році на кінофестивалі у Ванкувері був представлений фільм від режисера Девіда Макілфріда й відомого у всьому світі захисника чистоти річок Марка Анжело «RiverBlue». Фільм розповідає про проблему забруднення річок модною індустрією та про її наслідки для нашої планети, а також майбутнє людства. Канадський актор і захисник річок Джейсон Прістлі розповідає глядачам про секрети виробництва одягу, про які обивателі не можуть навіть здогадуватися, купуючи в магазинах стильні обновки.

Марк Анжело побував у всіх, навіть найбідніших куточках планети, – Індії, Бангладеш, Індонезії, Китаї, та побачив на свої очі екологічний збиток від виробництва одягу фабриками-гігантами.

Наслідки масового виготовлення одягу:

  • 28 трильйонів галонів чистої води використовуються в модній індустрії щороку;
  • жахливі умови роботи людей, особливо в бідних країнах;
  • використання в процесі виробництва хімікатів і подальший злив їх в річки;
  • пересихання та замулення річок;
  • використання води із забруднених річок для зрошення полів, проникнення хімікатів в продукти харчування;
  • попадання води із забруднених річок в Світовий океан і масове отруєння його мешканців.

Цей фільм є обов’язковим до перегляду для кожного, оскільки всі люди відповідальні за те, що відбувається в нашому спільному домі – на планеті Земля.

Можливі шляхи вирішення проблеми

Марк Анжело бачить вирішення цієї проблеми в підвищенні усвідомленості та поінформованості споживачів. Так, якщо виробники одягу зменшать шкоду, що наноситься, завдяки більш щадним та екологічним методам виробництва, без використання хімії та чистої води, екологічної катастрофи, яка щодня наближається, можна буде уникнути.

Відомо, що індустрія моди дуже чутлива саме до покупця. Можна носити річ, поки вона стане непридатною, а можна одягнути кілька разів, викинути й купити нову, більш модну. Як то кажуть: попит народжує пропозицію, в результаті чого в світі скупчуються гори практично нового та гарного одягу, так званий секонд-хенд. Навіщо стимулювати виробників шити нові речі, коли старі й так нікуди дівати? Можливе масове використання одягу із секонд-хендів – це одне з рішень щодо мінімізації екологічного збитку?

Якщо кожна людина буде усвідомлено підходити до питання споживання, ставити питання виробникам і вимагати дотримання екологічних норм – планета буде дихати вільніше й наші річки стануть чистішими.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *